тел.0631090120, 0977522475
Асортиментна матриця

Асортиментна матриця

 

Асортиментна матриця

Що це?

В більшості це поняття використовують великі торгові сітки, в яких мережі магазинів можуть вимірюватись десятками. Познайомимось з цими матрицями та визначимо чи стануть у пригоді вони саме Вам?

Хто пам ятає трішки шкільну математику, мабуть, пригадає таке поняття. Але зараз мова піде про інші матриці. Які допоможуть ефективно керувати асортиментом Вашого магазину та планувати правильно бюджет на закупівлю нових колекцій. Вона допоможе мінімізувати залишки Вашого магазину.

Треба визнати, що просто відкрити магазин з товаром, який на Вашу думку сподобається покупцям — це вже застарілий підхід до бізнесу. З плином часу, глобалізацією ринку та доступу людей до інформації з будь-якого кутка світу потрібно змінювати й свій підхід до ведення Вашої справи. Приклади великих торгових мереж, якраз те що може внести деякі зміни. Ми дуже сподіваємось, що дана інформація стане Вам у нагоді та принесе нові ідеї, яких так потребує ринок України.

Що Ви отримаєте в результаті?

Результатом роботи над асортиментною матрицею стане таблиця, в якій буде міститись детальна інформація про групи товарів,які будуть представлені у Вашому магазині, який відсоток бюджету на яку групу Ви витратите. Якщо у Вас мережа, відомості про те які групи товарів в яких магазинах будуть представлені. Відповідальна особа, закріплена за кожною групою товарів. Єдиного зразка асортиментних матриць не існує. Це індивідуальна інформація для кожного бізнесу. Нижче наведемо кілька зразків, як вони можуть виглядати.

З чого почати?

Для того, щоб правильно скласти асортиментну матрицю спочатку треба визначити кілька важливих факторів:

1.Стратегія Вашої компанії, формат магазину. Для цього Вам потрібно врахувати наступні чинники:

– магазин знаходиться в центрі чи спальному районі; – яка специфіка району чи міста(це столиця чи невелике містечко; можливо це індустріальне місто; чи розвинена в місті інфраструктура). Від цих чинників напряму залежить наступний пункт

2.Цільовий сегмент. Мабуть, найважливіше питання, хто Ваш покупець. Вам потрібно розділити Ваших покупців на сегменти, з яких вибрати один, який найбільше приносить Вам фінансової вигоди. Наприклад, для магазину з товарами для дому, умовно покупців можна розділити на наступні групи:

  • Молоді сім’ї з маленькими дітьми (приходять в основному у вихідний, купують не багато предметів побуту і щось незначне для дитини);

  • Сімейні пари середнього і старшого віку (в основному бувають по вечорах і вихідними, якщо роблять якусь покупку, то суттєву: меблі, коври);

  • Молоді самостійні жінки (в основному приходять вдень по буднях, купують прикраси для дому, посуд, тканини);

  • Чоловіки 35-50 років, умільці (в основному приходять вдень, купують електроінструменти, все для саду чи ремонту).

Після такої сегментації можна визначити, що найбільш важливими групами клієнтів будуть чоловіки 35-50 років, та сімейні пари середнього та старшого віку. Відповідно асортимент в першу чергу повинен формуватись для цих двох груп

3.Вивчити конкурентів. Не менш важливе питання. Який асортимент, порядок цін, чи є унікальні пропозиції, чи збираються відкриватись інші конкуренти.

Після того як Ви визначились з попередніми пунктами, а найголовніше оприділили для себе Вашу цільову аудиторію, можна приступати до побудови матриці.

Зводимо в таблицю асортиментну матрицю

Отже, в першу чергу , якщо у Вас off-line магазин чи магазини, Вам потрібно визначити, яку кількість одиниць товару Вам потрібно закупити на наступний торговий сезон, відповідно до площі приміщення.

Наступним кроком буде розподілення товару по групах. Наприклад , якщо у Вас магазин чоловічого і жіночого одягу, це можуть бути групи : чоловічий одяг, жіночий одяг. Далі ці групи ми ділимо на підгрупи. Наступний крок, розділити підгрупи на категорії. В залежності від потреб Ваших споживачів, в кожній категорії повинні бути представлені кілька товарів, які можуть відрізнятись між собою ціною, характеристиками і між якими покупець здійснює свій кінцевий вибір.

Також потрібно сформувати асортиментний мінімум. Це товари ,які завжди повинні бути в наявності. При формуванні асортименту магазину, зауважте , що предметів одягу таких , як сорочки, кофти , блузи, футболки, завжди повинно бути більше , ніж штанів, спідниць, джинсів.

Важливим фактором є гармонійний вигляд Ваших колекцій по кольоровій гамі.

Якщо Ваш бізнес вже є діючим в таблицю Ви можете внести інформацію по продажах в кожній категорії товарів і провести аналіз , яка категорія не є для Вас прибутковою та вилучити її з асортименту. Або навпаки, побачити яких категорій Вам не вистачає та додати їх. Також розприділити бюджет закупівлі між категоріями.

Дана інформація є досить узагальненою. І розбирати цю тематику можна набагато ширше, але краще все це спробувати на практиці, тоді все буде більш зрозумілішим і сподіваюсь допоможе Вам покращити результати роботи.

Не забуайте, що планувати свій асортимент потрібно заздалегіть, тому звертайтесь за

  новинками сезону осінь-зима

Радо з Вами поспілкуємось.

 

Администратор

Компания "Мультисток" поставляет в Украину качественную одежду сток известных европейских фирм призводителей.

Залишити відповідь

Закрити меню
×

Кошик